הכרויות באינטרנט והחוק

Share This Post

הכרויות באמצעות אפליקציות ורשתות חברתיות שינו את עולם הדייטים ומערכות היחסים.  פנויים ופנויות אינם צריכים עוד לעבור את תהליך יצירת הפרופילים המשוכללים באתרי היכרויות בכדי לעסוק בכך. אפליקציות כגון Tinder, OKCupid מאפשרות לאנשים להתחבר באופן מיידי בלחיצת כפתור אחת. לאתרים אלה אין הליכי אימות משמעותיים, מה שאומר שכל אחד יכול להשתמש בהם ולהציג את עצמו בכל דרך שיבחר.

פתח זה משאיר לאנשים הרבה מקום להפר את החוק. אכן, אתה יכול להיות מבוגר כנה שרוצה ליצור קשר עם מבוגרת ישרה אחר. אך היכרויות מקוונות יכולות להוביל לתוצאות שהן בדיוק ההפך ממה שחשבתם, ועלולות במקרים מסוימים לסכן אתכם בביצוע מעשה פלילי.

כיצד להכיר באינטרנט בצורה בטוחה וחוקית

ישנם צעדים שאתם יכולים לנקוט כדי להגן על עצמכם מפני הפרת חוק בעולם ההיכרויות המקוון. למרות שהיכרויות מקוונות בדרך כלל בטוחות, אתם מסתכנים בהפרת חוקים הקשורים לטרף קטינים, גניבת זהויות ושידול זנות. אינכם יכולים לבצע בדיקת רקע על כל אדם שאתם פוגשים באינטרנט. עם זאת, אתם יכולים לנקוט צעדים זהירים כדי להגן על עצמכם.

להלן מספר דברים שכדאי לזכור:

1. הימנעו משיחות מיניות

סקסטינג היא פעולה של שליחה או קבלה של טקסטים ותמונות מפורשות או בעלות רמזים מיניים בטלפון. זה נפוץ במיוחד בקרב בני נוער. חשוב להבין כי החזקה או הפצה של תמונות בעלות אוריינטציה מינית של קטין – כל אחד מתחת לגיל 18 – הוא פשע; זה פשע שמגיע עם עונשים שיכולים להיות סוף החיים כפי שאתם מכירים אותם.

אין דרך לאמת את גיל האדם שאיתו אתם מתקשרים באפליקציה. לכן, יש להימנע לגמרי מהשיחות הבוטות. אם אתם מקבלים תמונות כאלה, מחקו אותן מיד ונתקו את הקשר עם האדם. אי ידיעת הגיל אינה הגנה סבירה אם אתה מואשם בסחר בפורנוגרפיה של ילדים.

2. שאלן תמיד את הגיל קודם כל

אם אתם משוחחים עם מישהו באינטרנט, עליכם להקדים ולספר לגבי גילכם ולשאול את שלו. אם האדם אומר שהוא מתחת לגיל 18, עליך לנתק קשר. אל תתפתה לפלרטט; ניתן לפרש זאת כניסיון שידול, ושידול של קטין הוא פשע חמור. הרשעה יכולה להביא לעונשים משמעותיים והרשמה כעבריין מין. כרשר השני מזיק במיוחד, שכן הוא יהרוס את היכולת שלך להתפרנס, לחיות במקום הגון ואף לקיים חיי חברה נעימים.

מוטלת עליך החובה לבצע בדיקת נאותות בכל הנוגע לחקירת הרקע של דייטים אפשריים. בדרך כלל אתה יכול לקבל מושג שאדם מציג את גילו בצורה לא נכונה על ידי השימוש בשפה ובהפניות שלו. אם אינך בטוח או לא בנוח לגבי המצב, עליך לחפש את הפרופיל שלהם באתרי מדיה חברתית שונים. פעולה זו תעניק לך מידע רב יותר על האדם שאתה מדבר איתו.

3. לא זה לא

אין דבר מקסים או אמיץ בלרדוף אחרי מישהי שדחתה אותך. אם אתה מדאיג, מעצבן או מייסר מישהו על ידי המשך שליחת הודעות לא רצויות, אתה יכול להיות מואשם בהטרדה. אתה יכול להיפגע מקנסות ואף צו איסור פרסום. חשוב לכבד את גבולות האנשים שאיתם אתה מתקשר באינטרנט. אם ברור שההתקדמות שלך אינה רצויה, עליך להכיר ולכבד את רצונו של האדם האחר.

כיצד להגיב להאשמה

אם הואשמת בפשע מיני באינטרנט, עליך להתייחס לעניין ברצינות. הרשעה יכולה להרוס את חייך ואת המוניטין שלך. התגובה הראשונה שלך צריכה להיות להעזר בשירותיו של עו"ד פלילי מיומן לפני שאתה אומר מילה לרשויות, עליך להתייעץ עם עורך דין. חשוב לזכור שאתה חף מפשע עד שיוכח אשמתך ושיש לך זכויות לא לתת עדות נגד עצמך.

עורך הדין להגנה פלילית ישמח לשמוע את הצד שלך בסיפור. הם יבקשו ממך לספר על כל האינטראקציות בינך לבין האדם שאיתו התקשרת. זה יספק את הבסיס לאסטרטגיה המשפטית שתגובש ותעובד לאחר מכן על ידי עורך הדין שלך.

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.