מהי רשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

Share This Post

רשלנות רפואית שיניים –  עורך דין רשלנות רפואית שיניים

בדומה לכל אנשי המקצוע הרפואיים, גם על רופאי השיניים, השינניות והאורתודנטים מוטלת האחריות הרפואית להעניק לכל מטופל את הטיפול הרפואי הטוב, החומל והמקצועי ביותר. עם זאת, כל מטפל, גורם רפואי או רופא, לרבות רופאי שיניים עלולים לטעות מדי פעם, מה שעלול במקרים מסוימים להוביל לפציעה, כאב וסבל רב בקרב המטופל.

במקרים מסוימים זה עלול לסלול למטופל את הדרך לתביעה בגין רשלנות רפואית.

תביעה נגד רופא שיניים – מהי רשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

רשלנות רפואית הנה מונח חוקי, שמוגדר באופן ספציפי, ולאמיתו של דבר, הטיפול שניתן על ידי רופא השיניים, השיננית, האורתודנט או כל מטפל אחר מתחום השיניים חייב לעמוד בסטנדרט הטיפול המקובל, שניתן לצפות מהם בתחום התמחותם. אולם לא כל מקרה שבו הטיפול גרם לפגיעה במטופל או לסבל יוגדר כרשלנות רפואית, ובתיקים אלו יש לבחון כל מקרה לגופו תוך התבוננות מעמיקה בכל נסיבות המקרה. 

במקרים בהם לא מוכחת רשלנות רפואית מצד הגורם המטפל תיקי התביעה נדחים, ואף על פי שמרבית התביעות בגין רשלנות רפואית אינן בתחום רפואת השיניים, אין זה אומר שרשלנות רפואית שיניים לא מתרחשת.

למעשה, הסטטיסטיקה מצביעה על 1 מכל 7 מקרים של רשלנות רפואית, שמקורה ברפואת שיניים, כשבמרבית המקרים היא נובעת מטעויות שנעשו על ידי אנשי המקצוע או עובדיהם, טעויות שניתן היה להימנע, לפחות מרובן, על ידי הקשבה לצורכי המטופל ולמצבו.

עורך דין רשלנות רפואית שיניים – הסיבות השכיחות לרשלנות רפואית בתחום טיפולי השיניים

רבים נוטים לחשוב שרשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים מאוד שכיחה בתחום ההשתלות והניתוחים, אולם מסתבר שאחד הטיפולים השכיחים ביותר בתביעות בגין רשלנות רפואית הוא עקירת שיניים, על כל סוגיה, וסיבוכים שנוצרו בעקבותיה. 

לעתים קרובות עקירת שיניים מתבצעת באופן לא תקין, או שהטיפול שמוענק למטופל אחריהן אינו מתאים. עקירות עלולות להסתבך לעתים, ורופאי שיניים או מנתחים שמוותרים על הסכמה מדעת של המטופל באשר לכל השלכות הטיפול והתוצאות האפשריות, נופלים לתסבוכת שקשה מאוד לצאת ממנה, במיוחד אם המטופל מיוצג על ידי עורך דין רשלנות רפואית, שבקיא בהליכים הרפואיים ובדיני המשפט.

מחקר אחד מצא כי מתוך יותר מ – 240 מקרים של רשלנות שיניים בתחומי רפואה שונים, 63 מקרים נבעו כתוצאה מעקירות שיניים בלבד. 23 מתוך המקרים הללו כללו זיהומים קשים שלא טופלו כראוי וחייבו אשפוז, ואילו 8 מקרים מתוכם הובילו למקרים המצערים ביותר של מות המטופלים.

פציעות נוספות הנכללות בתת-קבוצה זו היו מקרים של פגיעה עצבית, שהפכה לקבועה, מכיוון שרופא השיניים לא הפנה את המטופל למומחה, עקירות שיניים שגויות, לסתות שבורות ונקבים של חלל הסינוס.

חשוב להזכירא שבמקרים רבים זיהומים עלולים לנבוע מתנאי סניטריה לקויים ומחוסר הקפדה על נהלי עבודה, נהלי בטיחות והיגיינה מרבית במרפאה.

עורך דין רשלנות רפואית שיניים – מדוע כל כך הרבה מקרי רשלנות נובעים מעקירות?

עקירות שיניים הנן נושא מורכב שדורש מומחיות רבה.

במקרים מסוימים, כששן בינה לדוגמה נמצאת במקום שסמוך לעצב, קיים סיכוי לפגיעה בו. על מנת לדעת מה הסיכונים והאם בכלל כדאי לעקור את השן, יש לערוך צילומי שיניים מיוחדים, ולקבל החלטה משותפת של המטופל יחד עם המטפל. 

מקרים נוספים עלולים לכלול שן כלואה שלא יכולה לצמוח באופן תקין או שורש עקום, כפוף או שבור, שדורש התערבות כירורגית.

כאשר לא מתבצעים צילומי שיניים, כאשר הרופא לא מיידע את המטופל באשר להשלכות הטיפול או כאשר הרופא אינו מעניק למטופל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר בהתאם למצבו, המטופל עלול ליפול קורבן לרשלנות רפואית.

מה עליכם לעשות אם אתם חוששים שנפלתם קורבן לרשלנות רפואית בטיפולי שיניים?

אם אתם חוששים שנפלתם קורבן לרשלנות רפואית בתחום רפואת השיניים, חשוב שתאספו ותתעדו  כל בדיקה, צילום וביקור במרפאה. 

כדאי להתייעץ בהקדם רק עם עורך דין רשלנות רפואית מומחה שמכיר את מערכת המשפט ואת מערכת הבריאות היטב, ויכול לבחון את המקרה באופן יסודי ולקבוע האם יש עילה לתביעה ומה הסיכויים להצלחתה.

חשוב לדעת, שרשלנות רפואית באופן כללי היא נושא מורכב, וניהול תיקים בנושא זה הנו מורכב עוד יותר. מסיבה זו נדרשים מהמטופל או מקרוביו הרבה אורך רוח וסבלנות. באופן כללי, כדאי לתת לעורך הדין לטפל בכל תיק התביעה ולהתרכז בהחלמה ובשיקום. 

 

טיפול בתביעת רשלנות רפואית נגד רופא שיניים  – אריאלה גפן, משרד עורכי דין נזיקין

 

עו”ד בנזיקין הינו עורך הדין המטפל בתביעות רשלנות רפואית נגד רופא שיניים. 

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת רשלנות רפואית בטיפול שיניים, וכי כדי להוציא את המקסימום מהעניין ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור ב- עורך דין רשלנות רפואית שיניים מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית על אף התנגדותו של הצוות הרפואי המטפל. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית של רופאי שיניים באופן דיסקרטי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי. משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית של רופאי שיניים עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג נפגעים עקב רשלנות רופא השיניים ומעניק ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.   בסקר רחב שמשרדנו ערך מול החוק והפסיקה בבתי המשפט, יותר ויותר אנו רואים כי בית המשפט מרחיב את חובת הזהירות שמוטלת על רופאי השיניים ועליהם לקבל את הסכמת המטפל בעניין הטיפול הרפואי לאחר שהרופאים סקרו בפני המטופלים את כל האפשריות לאחר שהבעיה הרפואית בשיניים אובחנה כראוי. 

יודגש, על רופאי השינייים קיימת חובה חוקית לחשוף את כל הטיפולים והסיכונים אשר עומדים לפניהם ואף לתעד את ההסברים ברשומות. כמו כן, ידוע כי תחום רפואת השיניים דורש מומחיות רבה ואף כולל התמחויות פרטניות מיוחדות ומורכבות כמו עקירה כירורגית, טיפולי שורש מורכבים, אורתודנטיה וכאשר מטופל אינו מופנה ע"י רופא השיניים שלו לייעוץ מקצועי הרי שהוא עלול להיחשב כרופא שהתרשל בתפקידו.

 

 

 

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.