מתי צריך לפנות לעורך דין המתמחה בדיני עבודה

Share This Post

אם יש נושא אחד שאסור למעסיק לחרוג מחוקיו כלפי עובדיו הוא ענייני כספים ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בפיטורין, התפטרות, פיצויים או אפלייה. בכל אחד מהמקרים האלו רשאי העובד להגן על עצמו ולנסות לפתור את המשבר לבדו אל מול המעסיק. אך מה קורה כשאינו מצליח להיאבק על זכויותיו מול המעביד? ההמלצה כמובן היא לפנות אל עורך דין עבודה לטיפול במקרה לקבלת כל הזכויות המגיעות לו.

 

ייעוץ לפני פיטורין – פיטורים, פיצויי פיטורים והתפטרות

לפני קבלת ההחלטה של מעסיק לפטר עובד הוא מחויב על פי החוק לתת לעובד הזדמנות להסביר את עצמו ולהתגונן בשיחה רשמית הנקראת "שימוע". אם המעסיק החליט לפטר את העובד הוא אינו יכול לעשות את זה מיד עם תום השימוע. הוא צריך לתת לעובד זמן היערכות עד למועד הפיטורים. הזמן הזה נקבע לפי משך תקופת העבודה של העובד. אבל, החוק מכיל מספר תתי סעיפים המצריכים ידע בדיני העבודה ובמידה ויש ספק בגובה ובדרך בה המעסיק הפריש את הפיצויים, כדאי להתייעץ עם עורך דין דיני עבודה. אם לא מדובר בפיטורים אלא בהתפטרות המצב מעט שונה. ההנחה שלעובד שהתפטר לא מגיעות זכויות היא שגוייה. עובד שהתפטר רשאי למשוך את פיצויים שנצברו בביטוח הפנסיוני. אם לא כל הפיצויים הופרשו על ידי המעסיק אל הביטוח הפנסיוני הוא ישלם את הפיצויים החסרים בעת ההתפטרות. במקרה שמעסיק נמנע מלשלם את הפיצויים הללו כדאי לפנות אל עורך דין דיני עבודה לטיפול במקרה.

 

הטרדה מינית במקום העבודה

כשמדובר בנושא ההטרדות המיניות בכלל וההטרדות המיניות במקום העבודה בפרט, כדאי לקבל ייעוץ על ידי עורך דין עבודה מנוסה ומקצועי כיוון שההגדרה למהי הטרדה מינית במקום העבודה אינה תמיד ברורה וחד משמעית. בכל מקום עבודה חייב להיות אדם אשר אמון להיות אחראי על נושא ההטרדות המיניות. תפקידו לטפל בתלונות בנושא ולהתייעץ על כך עם מומחה בדיני עבודה כאחד שמבין בנושא ההטרדות המיניות מבחינה חוקית ומשפטית. בסופו של דבר, נכתבת המלצה לטיפול בנושא והיא מועברת למעסיק והוא זה שיחליט מה לעשות עם המקרה. ההחלטה שתתקבל יכולה להיות הפרדת מחלקות בין העובדים, קיום שיחת נזיפה לעובד שהטריד, הזמנה לשימוע ועוד. מעסיקים רבים לא מקבלים את ההחלטה לבד ומתייעצים עם עורך דין דיני עבודה

 

ייצוג עובדים בהליכים משמעתיים פנים ארגוניים

ניתן לייצג עובדים באמצעות עורך דין עבודה מכל ארגון וגוף: עובדי רשויות מקומיות, עובדי מדינה, עובדי מוסדות, סטודנטים, סוהרים, שוטרים וחניכים. בארגונים אלה יש הליך מעט מורכב יותר בהליך פיטורין ועל כן קבלת ליווי וייעוץ מקצועי על ידי עורך דין עבודה דבר שלא כדאי לוותר עליו. כמו שלא תמיד מבין העובד כיצד להימנע מהסיטואציה הזו כך גם ככל הנראה לא ידע איך בעצם יחלץ ממנה בכוחות עצמו. לכן, טרם הגעת העובד אל הוועדה הפריטטית או ועדת המשמעת מומלץ שיגיע מוכן לאחר היוועצות עם מומחה בדיני עבודה.

 

מתן ייעוץ משפטי בנושאי אפליה וקיפוח בעבודה

קשה להאמין שבישראל בשנת 2021 עדיין יש אפליה וקיפוח במקומות עבודה. אך המחשבה שאינם קיימים יותר היא תמימה לחלוטין. עיקר האפלייה בישראל נעשית בעקבות גזענות ועל רקע עדתי. כל אדם שנתקל במקרה כזה מצד המעסיק שלו רשאי לפנות אל עורך דין עבודה לקבלת ייעוץ ולהגשת תלונה אל היחידה הממשלתית לתיאום המאבק בגזענות. בנוסף, החוק בישראל אוסר על אפליה מטעמי דת, מטעמי לאום ובשל מקום מגוריו של העובד. במידה ועובד נתקל באפלייה בגלל אחת מהסיבות האלה, גם הוא רק מועמד למשרה, כדאי שיפנה אל מומחה בדיני עבודה לטיפול בנושא עד להסדרה מלאה.

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.