רשלנות רפואית בחדר הלידה

Share This Post

חדר הלידה הוא מקום בו מתרחש אחד האירועים היקרים ביותר בחיים, אך לפעמים, תהליך הלידה לא הולך לפי התוכנית. כאשר טעויות בחדר לידה יכולות להביא לתוצאה ישירה של חניקת לידה, לידה מאוחרת או ממושכת, ניטור עוברי לא תקין, חוסר תשומת לב או הזנחה, ילד עשוי להזדקק לחיים שלמים של השגחה וטיפול רפואי

מה קורה בחדר הלידה?

כשיולדת נמצאת בחדר לידה, דברים קורים בקצב מהיר. אם יש בעיה עם התינוק, מוניטור העובר עשוי להראות סימני מצוקה. איש מקצוע רפואי צריך להיות שם כדי להעריך את מהות הבעיה ולנקוט פעולה מיידית. בשלב זה של חיי התינוק, העיכוב הקטן ביותר עלול להוביל לנזק חמור ולעיתים קבוע. כאמא, את יודעת אם הצוות הרפואי סביבך שם לב. את גם יודע איך הרגשת – כנראה מבולבלת, מפוחדת וחסרת אונים. לעתים קרובות, אמהות יחושו שהייתה בעיה עוד לפני שהציוד קולט את מצוקתו של תינוקן. במקרה זה, ייתכן שאמרת לעצמך, "האם הרופאים והאחיות שמו לב למוניטור ולציוד אחר, או שדעתם הוסחה?"

חדר הלידה הוא קריטי כי דברים יכולים להשתבש כל כך מהר. אי הבנה שתינוק נמצא במצוקה עלול להוביל לעיכוב מכריע בטיפול או לפעולות אחרות שעלולות להזיק. המתנה לתגובה ללידה ממושכת עלולה לגרום לפגיעה מוחית טראומטית בעובר. עיכוב במתן תרופות הכרחיות לוריד עלול להוביל להעברת מחלות או חיידקים מזיקים.

חדר לידה צריך להיות מקום שבו כולם ממוקדים במטרה להביא תינוק בריא ונטול פציעות. אובדן המיקוד הזה יכול להביא למציאות הרסנית שניתן היה להימנע ממנה בזהירות סבירה. בעיות רפואיות רבות יכולות להתרחש בחדר לידה שעלולות להוביל לנזק חמור לתינוק כוללות את הדברים הבאים:

ניתוח קיסרי מושהה

בעיה חמורה שעלולה להתרחש היא אי תגובה של אנשי המקצוע הרפואיים למצב חירום שדרש ניתוח קיסרי (קיסרי) ולא לידה נרתיקית. אם היו אינדיקציות למצוקה עוברית או סימנים לכך שהתינוק גדול מכדי להיוולד בלידה טבעית, הרופא היה צריך להתערב ולקבוע ניתוח קיסרי מיד עם הופעת התסמינים. אי ביצוע כן עלול להוות רשלנות רפואית;

לידה ממושכת

מצב נוסף שאמור להביא לפעולה מיידית של הדולות, המיילדות, האחיות, הרופאים וצוות רפואי אחר הוא לידה ממושכת. זה יכול להיות תוצאה של מספר מצבים, כולל מאקרוזומיה וחוסר פרופורציה של הצפלופלווי. הטראומה הקשורה לסיבוכים אלה עלולה להוביל לנזק עצבי או לפציעות אחרות. מצב נוסף שעלול להוביל ללידה ממושכת הוא דיסטוציה של הכתף, כאשר הכתף של התינוק ננעצת מתחת לעצם הערווה של האם במהלך הלידה. ללא קשר למצב, רופאים צריכים להיות מסוגלים לזהות את גורמי הסיכון ולנקוט פעולות מניעה כדי למנוע פגיעה באם ובילד;

רעלת הריון ואקלמפסיה

רעלת הריון היא מצב המתפתח בשלבים מאוחרים יותר של ההריון, או אפילו בלידה. זה מופיע באמצעות לחץ דם גבוה וחלבון בשתן של האם. אין תרופה לרעלת הריון מלבד לידת התינוק, ולעתים קרובות מצב זה מצריך לידה מוקדמת. גילוי המצב בהקדם האפשרי עשוי לאפשר למומחים למיילדות לפקח על האם ולתת תרופות להאצת התפתחות התינוק אם המצב מתון מספיק. אם המצב אינו מזוהה, הוא עלול להוביל לאקלמפסיה, הגורמת להתקפים אצל האם ולסיבוכים חמורים בילד שטרם נולד או בן יומו.

רשלנות רפואית ושיתוק מוחין

לעתים קרובות מדי, אנט שומעים סיפורים טראגיים על שיתוק מוחין שניתן למנוע. כאשר רופא לא מצליח לספק טיפול הולם, מגוון רחב של בעיות עלולות להתרחש. כאשר בריאות האם והילד מושפעת מרשלנות רפואית זו, שיתוק מוחין ובעיות בריאות משמעותיות אחרות הופכות לאפשרויות. לרוע המזל, הורים רבים מאמינים שיש סטיגמה סביב הרעיון לתבוע את הרופא שלהם על מה שהם מאמינים שלא היה בידיו של כל אחד. למרבה הצער, לעתים קרובות זה לא המקרה וחוסר רצון של הורה פשוט מונע מהילד שלהם להשיג יותר, כל זאת בזמן שרופא לא מצליח לזהות את הטעות שלו.

אל תטעו, לא כל המקרים של שיתוק מוחין ניתנים למניעה. בעוד כמה עורכי דין היו מובילים או מטעים אותך להאמין שתמיד יש מקרה, אנחנו מרגישים אחרת. הניסיון שלנו בתחום זה הראה לנו שפע של מקרים בהם חריגות גנטיות, מצבים פיזיים בלתי נמנעים, נסיבות טרגיות ומגוון רחב של מקרים אחרים יכולים ויובילו לכך שילד מאובחן עם CP. עם זאת, ככל שיש חריג לכלל, ישנם הרבה יותר מדי מקרים שבהם CP נגרם למעשה על ידי רשלנות רפואית.

בחינת האפשרות של רשלנות רפואית היא זכותו של כל הורה. תהליך הסקירה המשפטית הרפואית תוכנן במיוחד לעבור את כל הנסיבות סביב ההריון, הלידה והטיפול לאחר הלידה כדי לקבוע אם ניתן הטיפול הרפואי הטוב ביותר. אחת התוצאות של סקירה משפטית רפואית עשויה להיות שהרופאים סיפקו טיפול יוצא דופן ושלא היה מה לעשות כדי למנוע CP. עם זאת, במקרים אחרים, עלולות להתגלות שגיאות משמעותיות שניתן היה להימנע מהן (והיה צריך להימנע). להורים מגיע לקבל תשובות.

כאשר רשלנות רפואית גורמת לשיתוק מוחין של ילד, פיצויים הופכים חשובים לכל החיים. כספים אלה מוקדשים להגביל את ההשפעה שיש ל-CP על ילד. בניגוד לתאונת דרכים או תביעה פשוטה, שבה פעמים רבות ההחלמה מיועדת לרכוש או נזק פיזי קל, תביעת רשלנות רפואית סביב שיתוק מוחין מתמקדת בשיפור עתיד הילד. תביעה בגין שיתוק מוחין ורשלנות לא נועדה להפוך מישהו לעשיר, אלא, לפתוח דלתות לכל החיים של טיפול, חינוך, טיפול, הוצאות רפואיות, ציוד מסתגל, טכנולוגיה מסייעת… הכל חיוני לילד עם צרכים מיוחדים משמעותיים העומדים בפניו. עשרות שנים של עלויות.

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.