פיצויים עקב נכות מתאונת דרכים

Share This Post

אם הייתם מעורבים בתאונת דרכים עליכם לדעת אילו אפשרויות עומדות בפניכם באשר לתביעת פיצויי נזיקין, כשאחד המרכיבים העיקריים והמורכבים בתיקים אלו הוא אחוזי הנכות ואופן השפעתם על גובה הפיצויים.

אף על פי שתאונות דרכים הן נושא מורכב וכל מקרה נבחן לגופו מפאת הפרמטרים הרבים שמשפיעים עליו, גם בפציעות קלות יחסית ניתן לקבל פיצויים גבוהים. במאמר שלפניכם פרסנו את עיקר הדברים שחשוב שתדעו על תביעות נזיקין ונכות מתאונות דרכים.

לפני שנתחיל, בואו נבחן את מי אתם רשאים לתבוע

השאלה הראשונה שמרבית נפגעי תאונות דרכים שואלים אותנו והשורה התחתונה שמסכמת כל פגישה היא, את מי תובעים. התשובה לכך עשויה להשתנות בהתאם לנסיבות האירוע. להלן האפשרויות שניצבות בפני המעורבים בתאונת הדרכים:

  • הולך רגל, רוכב אופניים או נהג שהיו מעורבים בתאונה עם נהג אחר רשאים לתבוע את ביטוח החובה של הנהג.
  • הולך רגל, רוכב אופניים או נהג שהיו מעורבים בתאונת דרכים שאירעה כתוצאה ממפגע בכביש או בדרך, כמו אבן שפה בולטת, בור, כתם שמן וכדו' רשאים לתבוע את הרשות או את המועצה המקומית.
  • נוסע שנפגע בתאונת דרכים רשאי לתבוע את הביטוח של הנהג, בין שנסע עם חבר ברכב פרטי או בתחבורה ציבורית.
  • כל מי שנפגע כתוצאה מתאונת פגע וברח או נהג פנטום (נהג שגרם לתאונה ואף לא מודע לכך) רשאי לתבוע את קרנית במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים (פלת"ד).
  • מי שנפצע בעת מילוי תפקידו במהלך העבודה, בדרך אליה או ממנה רשאי לתבוע גם את הביטוח הלאומי.
  • כל מי שרכש פוליסת ביטוח פרטית רשאי לתבוע פיצויים מחברת הביטוח.

במקרים רבים ניתן לתבוע מספר גופים במקביל, אך כאשר הנפגע רשאי לקבל פיצויים מחברת הביטוח של הנהג הפוגע ומביטוח לאומי, הם יקוזזו מדמי הביטוח הלאומי, כך שלא יקבל סכום כפול.

כאשר מדובר בתאונת עבודה, הנפגע חייב לדווח עליה למעסיק בהקדם לצורך הגשת הטפסים הרלוונטיים לביטוח הלאומי. בכל מקרה אחר, לרשות הנפגע עומדות 7 שנים להגשת התביעה. אם קטין נפגע בתאונת דרכים, עומדות לרשותו 7 שנים להגיש את התביעה מיום הגיעו לגיל 18.

אל תמהרו לקבל את ההצעה של חברת הביטוח!

הסיבה העיקרית שבגללה לא צריך למהר לסגור עסקה עם חברת הביטוח היא, שפעמים רבות פציעות עקב תאונת דרכים עלולות לצוץ זמן מה אחריה. במקרה של פיברומיאלגיה שהתפרצה עקב תאונת דרכים לדוגמה, האבחון והוכחת הקשר הישיר של המחלה לתאונה עשויים לקחת שנים, ומרגע שנסגרה עסקה עם חברת הביטוח, לא ניתן לתבוע ממנה פיצויים בשנית.

פרט לכך, מומלץ שלא למהר לקבל את ההצעה של חברות הביטוח, מכיוון שבמרבית המקרים היא תהיה פחות טובה מזו שיוכל להשיג עבורכם עורך דין תאונות דרכים, שמתמחה בתביעות נזיקין וביטוח.

ליווי של עורך דין מקצועי גם יבטיח את קבלת גובה הפיצויים המרבי וגם ינהל את תיק התביעה באופן מקצועי, נכון וחכם עבור הנפגע, על מנת שיקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לו.

מרכיבי הפיצויים בגין נכות מתאונת דרכים

מרכיבי הפיצויים עבור נפגעי תאונות דרכים כוללים מספר ראשי נזק, ביניהם נכות, כאב וסבל, הוצאות רפואיות, הפסד ימי עבודה ועוד.

כל מי שנפגע בתאונת דרכים רשאי להגיש על סמך הפגיעות והמסמכים הרפואיים שאסף תביעה לנכות בביטוח לאומי.

במסגרת התביעה ייבחנו כל המסמכים הרפואיים, האבחנות שאובחנו, רמת התפקוד של התובע ועוד במסגרת וועדות שונות. הוועדות הרפואיות ייקבעו בסופו של דבר האם ישנה נכות קבועה או זמנית, ועל סמך החלטה זו ייקבעו קצבאות חד- פעמיות או חודשיות שמגיעות לתובע.

עבור מי שנפגע בתאונת דרכים שאינה תאונת עבודה ישולמו פיצויים חד פעמיים בגין ראשי הנזק שצוינו לעיל עד ל- 60% נכות. מ- 60% נכות ומעלה, יהיה זכאי הנפגע לקצבה חודשית. לעומת זאת, מי שנפגע בתאונת דרכים שהיא תאונת עבודה, זכאי לקבל קצבה חודשית מ- 20% נכות ומעלה.

בין שנקבעו לנפגע אחוזי נכות או שלא, הוא רשאי להגיש מידי שנה החמרת מצב, אשר במסגרתה ייבחנו נתוני הפגיעה ותפקודו מחדש.

לסיכום,

 

תאונות דרכים עלולות להוביל לפציעות קלות או חמורות, אך ללא תלות בחומרתן, ליווי מקצועי של עורך דין שמתמחה בתביעות תאונות דרכים יכול להשיג עבורכם את מרב הפיצויים שמגיעים לכם.

עבור מי שזכאי לקביעת אחוזי נכות, ליווי מקצועי יזרז את ההליכים. מילוי הטפסים, הליווי בוועדות הרפואיות, ההנחיה והייעוץ לנפגע ושימת הדגש על מה שחיוני וחשוב להתעסק בו בעת הוועדות יבטיח שתעברו אותן במהרה ותשיגו את סכום הפיצויים הגבוה ביותר שמגיע לכם על פי חוק.

 

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.