אתיקה: מה עושים כששותף עשוי לסבול מדמנציה

Share This Post

בעיות נפשיות והפרעות מוחיות כמו דמנציה עקב אלצהיימר הן בין האתגרים הרבים שיכולים להפריע ליכולתו של עורך דין לעבוד ולשרת לקוחות. לעורכי דין שמודעים לפגיעה אפשרית של עמית יש חובות אתיות כתוצאה מכך.

יש לי חשש שאחד השותפים של משרד עורכי הדין שלי סובל ממחלת אלצהיימר. האם עלי לנקוט בצעדים לטיפול כיצד המחלה עשויה להשפיע על לקוחות המשרד?

הסטטיסטיקה מראה כי עורכי דין רבים סובלים מאתגרים בתחום בריאות הנפש, בין אם זה דיכאון, אלכוהוליזם, דמנציה, אלצהיימר או מגבלה קוגניטיבית כלשהי או משהו אחר. כשותף במשרד עורכי הדין , מוטלת עליך החובה להבטיח כי כל סוג של נושא בריאות הנפש או הפרעה מוחית שחווה שותף אחר אינו משפיע לרעה על ייצוג לקוחות המשרד. חשיבות ראשונית היא הגנה על האינטרסים של הלקוחות, וייתכן שיהיה צורך לנקוט בפעולות מסוימות בכדי להתמודד עם התנהגותו או התנהגותו של העורך הדין החולה , בין אם הפגיעה נובעת מגיל, שימוש בסמים או מצב כלשהו של בריאות גופנית או נפשית. .

מהם מהפעולות שעל שותף או עורך דין מפקח אחר לבצע אם הם סבורים שלעורך דין אחר במשרד יש ליקוי נפשי הטומן בחובו סיכון ללקוחות?

 

  • ליקוי נפשי אינו מקטין את החובות המגיעים ללקוחות, ועל עורך דין מוטלת החובה לסגת אם מצב נפשי או פיזי פוגע באופן מהותי ביכולתו של עורך הדין לייצג את הלקוח.
  • חובתו האתית האולטימטיבית של המשרד היא להגן על האינטרסים של לקוחותיה, ואם עורך דין לקוי לא ינקוט או לא ינקוט צעדים לטיפול בבעיה, על שותפיו, מנהליו או המפקחים עליו לעשות זאת.
  • עורכי דין שהם מנהלי משרד עורכי דין או מפקחים על עורכי דין אחרים חייבים לפקח מקרוב על התנהלותו של עורך דין שהם סבורים כי הם נפגעים, בגלל הסיכון לפגיעה בלקוחות.
  • אם הפרתו של עורך הדין הפגוע בכללי אתיקה מעוררת שאלה מהותית באשר לכנותו, אמינותו או כשירותו של עורך הדין לנהוג, על כל עורכי הדין במשרד, בין אם הם מפקחים ובין אם לא, מוטלת החובה לדווח על ההפרה לרשויות המקצועיות המתאימות – אלא אם כן דרישות סודיות הלקוח (או חוק אחר) אוסרות על גילוי. ניתן לקבל הסכמת לקוח כדי לאפשר דיווח על ההתנהלות. חובת הדיווח על ההתנהלות אינה מתבטלת אם מוסר עורך הדין הלקוי או עוזב את המשרד.
  • למשרד עשויות להיות חובות תקשורת ללקוחות השוקלים אם להישאר במשרד או להעביר את ייצוגם לעורך דין יוצא.

מסקנות אלה מספקות הנחיה טובה לעורך דין המאמין כי חבר אחר במשרד עלול לסבול מסוג כלשהו של מגבלה בריאותית גופנית או נפשית אשר משפיעה על היכולת לספק שירותים ללקוחות המשרד.

היכולת לייצג לקוח באופן מוכשר צריכה להיות דאגה מרכזית של כל עורכי הדין בין אם במשרד ובין אם לאו. הגנה על לקוחות חייבת להיות הדאגה העליונה של כל מי שנמצא במשרד עורכי הדין, כולל צוות תמיכה, מקורבים ושותפים של עורך דין העשויים לחוות מגבלות מסוימות.

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.