המדריך המשפטי שכדאי להכיר לקראת עימות במשטרה

Share This Post

עימות במשטרה הוא פעולת חקירה, לגיטימית המתקיימת כמעט בכל תיק בו יש שתי גרסאות מנוגדות. כך למשל, נפגעת עבירה המלינה נגד החשוד כי פגע בה, ולעומתה טוען החשוד בתוקף כי לא היו דברים מעולם ומכחיש את המיוחס לו.

במקרים המתאימים, ובדרך כלל כשהמשטרה מחפשת ראיית "שובר שיוויון", כזו שתטה את הכף לכאן או לכאן, יתקיים עימות, על פי רוב, בין החשוד למתלוננת. אולם, ייתכן גם עימות בין החשודים בינם לבין עצמם.

 

לכן, במאמר זה, אצייד אתכם במספר טיפים חשובים, אותם רצוי ואף חובה להכיר לפני כל חקירה במשטרה ובה עימות.

 

1. הכי חשוב – חובה לקבל ייעוץ והכנה יסודיים בידי עורך דין פלילי מיומן ומנוסה.

מדובר בכלל ברזל. לא פחות. עורך דין פלילי מנוסה מכיר את כל "הטריקים" ואת כל "השטיקים" של חוקרי המשטרה. עורך דין פלילי ידע כיצד להדריך אתכם לקראת העימות עד לרזולוציה של איך להתנהג ומה משדרת שפת הגוף שלכם.

עורך דין פלילי מנוסה יוכל להעריך מהן הראיות שנאספו עד כה ונמצאות בידי המשטרה, יבין מדוע נדרש העימות, יעריך את הצפוי להתרחש בו. ובהתאם יוכל להתמקד בנקודות התורפה והחוזקה שלכם.

לכן, לפני העימות חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי ולקיים סימולציות שיענו על כל התרחישים האפשריים.

זכרו – העימות יכול "לסגור פינה" עבור חוקרי המשטרה ולהשלים את הספק הסביר שלעיתים חסר. מנגד,  וככל שתבואו מוכנים לעימות, קרוב לוודאי שתוכלו לעורר ספק סביר בעוצמת הראיות שנאספו נגדכם בתיק ובכך להביא לסגירת התיק, או לכל הפחות להגדיל את הסיכוי לכך באופן משמעותי.

 

2. יש לזכור ולהפנים –  העימות מצולם בכל רגע נתון, גם כשהחוקר יצא מן החדר

דמיינו כאילו אתם נמצאים בראיון עבודה, לקראת תפקיד נחשק שמאד רציתם בו. סביר להניח שבמעמד זה  תחשבו היטב לפני כל מילה או כל פעולה שתבצעו. נכון? כך בדיוק כדאי לכם לנהוג גם בעימות בחקירה. אלא שבמקום המראיין, נמצאים איתכם בחדר החוקר והצד השני מולו הנכם מתעמתים. וכדאי לדעת וחשוב לזכור– על פי רוב, גם הצד השני מלווה, מאחורי הקלעים, על ידי עורך דין פלילי ועבר הדרכה והכנה מעולה על ידו והוא מגיע מוכן ומזומן לעימות. הנה לכם סיבה נוספת מדוע תרצו להתייעץ עם עורך דין פלילי קודם לכן, הרי בוודאי שלא תרצו להגיע נחותים מן הצד השני וללא הכנה למעמד שהשפעתו על המשך החקירה הפלילית דרמטית. כדאי גם לזכור כי העימות כולו מצולם ומתועד, גם כשהחוקר יעזוב לרגע את חדר החקירות. 

 

3. עימות ניתן לקיים גם ללא התראה מראש

יש לדעת, עימות הוא פעולת חקירה ככל פעולה אחרת ואין חובה לעדכן את החשוד לפני ביצועה. לכן, כדאי לבקש מעורך הדין הפלילי שלכם להכין אתכם כבר בפגישת הייעוץ גם לאפשרות הצפויה והסבירה שתידרשו לעימות. הכנה כזו צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהייעוץ המקדים שלכם עם עורך דין פלילי. המלצתי, בדיוק בשל חשיבותו של העימות והשפעתו על המשך החקירה הפלילית, שייעוץ כזה ייעשה בפגישה פרונטלית ולא דרך הזום. 

 

4. מה כדאי לומר בעימות ומה לא?

עימות כאמור, הוא מסירת גרסה לכל דבר ועניין. יש לזכור כי כשהעימות מתקיים, החקירה עדיין בעיצומה. ולכן, עימות במשטרה, הוא הזדמנות מצוינת, ל"שפר" את הגרסה על ידי ייעוץ משפטי.  טיפ מזהב – ככל שלא קיבלתם ייעוץ מעורך דין פלילי בראשית הדרך, הנה לכם ההזדמנות לתקן ולשפר עד מאד את מצבכם המשפטי. וזאת מדוע? לעיתים רבות, אנשים נורמטיביים, המוזמנים להתייצב בתחנת המשטרה, כלל לא מבינים מדוע ומה הסיבה לזימונם המפתיע. הם לכאורה, אינם מודאגים ולא חוששים מן המעמד הזה. אולם, ורק כשהם מתיישבים בחדר החקירות, מסתבר להם כי הנם חשודים בדבר עבירה. הלם יאחוז בהם בשלב זה, ויותר מכל חרדה וחשש עצומים. "תפרו לי תיק" יכולה להיות גרסה מצויינת, רק אם אין ראיות פוזיטיביות נגדכם. לכן, בוודאי תרצו להתייעץ עם עורך דין פלילי שידריך אתכם עוד קודם לכן בגרסה הטובה עבורכם. על פי חוק, אמנם חייבים לאפשר לכם לקבל ייעוץ מעורך דין פלילי לפני שתמסרו כל גרסה. אבל מניסיוני, בדרך כלל במצב כזה, הייעוץ משפטי שתקבלו הוא טלפוני, קצר, תמציתי ומוגבל בזמן וסביר להניח כי מעצמת ההתרגשות או החרדה שתמצאו בה גם תתקשו להפנים את כל העצות והמסרים שיעניק עורך הדין הפלילי עמו תתייעצו. לכן, עצתי החשובה אליכם – אם לא נועצתם עם עורך דין פלילי לפני מסירת גרסתכם הראשונית, כי חשבתם, בטעות, שאין בכך כל צורך, עדיין לא מאוחר מידי – גשו לקבל ייעוץ מעורך דין פלילי מנוסה ומיומן גם לאחר החקירה ועוד לפני העימות במשטרה. זכרו, עדיין  יש לכם הזדמנות לתקן ולשפר את גרסתכם שמסרתם בעדותכם הראשונה. גורלכם המשפטי תלוי בידיכם, ובייעוץ המשפטי שתקבלו, לכן, לטעמי, זה לא הזמן לחסוך, בוודאי לא כשהחירות או שמכם הטוב הם שמונחים על הכף.

 

לסיכום:

הכנה יסודית ומעמיקה בידי עורך דין פלילי לקראת עימות צפוי היא קריטית ורצוי שתעשה כבר בעת שיחת הייעוץ הראשונה בידי עורך דין פלילי מיומן ומנוסה. אם ויתרם בטעות על זכות ההיוועצות, תמיד ניתן לקבל ייעוץ מעורך דין פלילי גם לאחר מכן על מנת לשפר את מצבכם ובעיקר את המצב הראייתי בתיק.

בהצלחה

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.