חופשה ללא תשלום והשלכותיה

Share This Post

אדמה בוערת וקרקע לא יציבה – אלו המילים שנמצאות בפיהם של עובדים רבים שיצאו לחופשה ללא תשלום, לאחר שהתבשרו כי לא ישובו למקום עבודתם בחלוף המשבר, וכעת מבינים כי נפלו לתהום ועדיין לא מרגישים את התחתית.

אז גם אתם חשבתם שהפלסתר שקרוי חל"ת (חופשה ללא תשלום), כלי שהיה אמור לשמור עליכם מפני פיטורים ממקום העבודה התברר בסופו של יום כחרב פיפיות מסוכן לעובד – ואנו נסביר במאמר זה את חומרתו.

לפני נצלול לתוך המאמר, נבין מהן ההשלכות של יציאה לחל"ת. בתקופה זו יחסי עובד מעסיק נכנסים להקפאה, וזכויות העובדים לא נצברות, משמע המעסיק לא נדרש להפריש לקרן הפנסיה, ואין צבירת ימי מחלה, חופשה או הבראה. בנוסף, דמי האבטלה שניתנו לעובדים הם על חשבון זכאותו העובד לדמי אבטלה בהתאם לתנאים שנקבעו על ידי המוסד לביטוח לאומי. חשוב לציין, כי תקופת הזכאות לדמי אבטלה מוגבלת בחוק ואין העובד שיצא לחל"ת או פוטר בעבר יזכה לתקופה נוספת מעבר לקבוע בחוק.

וכעת, לאחר שהמשק מתחיל לחזור לאט לאט לשגרה, עובדים מקבלים זימונים לשיחות שימוע לפני פיטורין כי המעסיק החליט לצמצם את כוח האדם בחברה. בשלב זה, העובדים שסברו כי משבר הקורונה יעבור לידם וקיבלו הודעת על סיום העסקתם, נפגעו פעמיים. פעם אחת בגלל שהם "בזבזו" את זכאותם לדמי אבטלה ופעם נוספת בגלל שלא טרחו לחפש עבודה חדשה בתקופה זו, וכעת יצטרכו לחפש עבודה תחת לחץ וסביר להניח כי יאלצו להתפשר על תנאי שכר ויעבדו במקומות שלא תואמים את רמת הכישורים והיכולות שלהם.

לכן, כדי לסייע לכם בתקופה זו, ריכזנו עבורכם מספר תשובות לשאלות מרכזיות כדי לצלוח את המשבר ולהחזיר אתכם למסלול כמה שיותר מהר.

 

כיצד מתבצע הליך פיטורים לאחר חל"ת?

מעסיק שמעוניין לסיים את יחסיו עם העובד נדרש לעשות זאת בהתאם לחוק, כפי שהיה לפני תחילת מגיפת הקורונה – דהיינו, למסור לעובד זימון לשימוע ובעקבותיו לקיים שימוע כדת וכדין. בשיחת השימוע על המעסיק לפרט את הסיבות שבגינן העובד זומן לשיחה ולשקול את טענות העובד בלב פתוח ונפש חפצה ורק לאחר שקילת מכלול הנתונים המעסיק צריך להודיע לעובד האם הוא נשאר במקום העבודה או מפוטר. מעסיק שלא ימלא אחר "כללי הטקס", יכול למצוא עצמו חשוף לתביעות בגין פיטורים שלא כדין.

אם פוטרתם ממקום העבודה אתם זכאים למלוא הזכויות הקבועות בדין – תשלום עבור הודעה מוקדמת, ככל והמעסיק מעוניין שתמשיכו להגיע למקום העבודה, או לחילופין המעסיק רשאי לוותר על הגעת העובד ולשלם את השכר עבור תקופה זו ולנתק באופן מיידי את יחסי עובד-מעסיק, הקרוי בשרגון המקצועי חלף הודעה מוקדמת.

מעבר לתשלום הודעה מוקדמת, העובד זכאי לפדיון ימי ההבראה, חופשה והשלמת פיצוי פיטורים.

 

יש לכם שאלה בנוגע לדיני עבודה? מוזמנים לפנות למשרדנו לצורך קבלת ייעוץ ראשוני ולבחון את זכויותיכם הקבועות בחוק.

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.