טיפים חשובים לפני קניית דירה

Share This Post

טיפים חשובים לפני קניית דירה

תקופת מגיפת הקורונה הציבה לנו אתגרים רבים בתחום הפיננסי. אי ודאות היא תכונה שכבר רווחת בפני כל מי שעובד וחושב לרכוש דירה או כל נכס אחר, מה שמחייב אותנו להיות בררנים, חשדנים ויותר אחראיים, בייחוד כשמדובר בעסקה של חיינו, היות וזו העסקה היקרה שנעשה אי פעם, לרוב, מכסף שלווינו היות ואין לנו אותו ובגללו אנו נאלצים להשתעבד רוב ימינו.

אז החלום למצוא דירה יפה, להיכנס אליה, לישון בה ולארח בה חברים ומשפחה, נמצא מבעד לחלון…
אבל כמו שאמרנו, אנו צריכים להיזהר שבעתיים, לבדוק היטב, לא להתבייש לשאול את כל השאלות החשובות את מי שמוכר לנו את הדירה, וכמובן, להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום, אפילו אם זה עולה לנו פעמים רבות כסף, אין כמו לקנות שקט, לפני שחלילה, תהיה "סערה"

אז מה אנחנו צריכים לבדוק לפני שאנו קונים דירה?

קודם כל, אל תהיו פזיזים, ואל תתלהבו יתר על המידה גם אם ראיתם את בית חלומותיכם. מה שנראה טוב מדי עלול להתגלות כפחות טוב בהמשך ובכל מה שקשור לעסקאות נדל"ן למגורים או נדל"ן מסחרי, מוטב להיות ספקן מאשר נאיבי.

  1. האם אתם מדברים עם בעלי הנכס?
    חשוב מאוד לדעת שמי שאתם מדברים איתו הוא אכן הבעלים של הנכס ולא מישהו אחר, גם אם יש בידו ייפוי כוח כלשהו. מי שהוא בעליו של הנכס יוכל לתת לכם את כל הפרטים ויהיה מסוגל להשיב לכם על כל שאלה. כמובן, תשאלו אם מי שמולכם הוא מתווך ותדאגו שלא להתחייב למשהו גם לא במילים להסכם בעל פה כלשהו כי זה עלול לסנדל אתכם בעתיד, כך שתגלו שלמעשה "חתמתם" על חוזה בעל פה.
    למרות שעסקת מקרקעין מחייבת את דרישת הכתב, בחלק מהמקרים גם הסכמה בעל פה יכולה להיחשב כחוזה מחייב והיות ואינכם משפטנים הבקיאים ברזי דיני המקרקעין בישראל, מוטב לנהל שיחה נעימה, לברר פרטים על הנכס אך לא להיקלע למצב של התחייבות כלשהי.
  2. האם הבניין שמור מבחינת חוזק?
    נסו לאתר בכל כוחכם סימני רטיבות וסדקים בדירה. ככל שתמצאו סדקים או סימני רטיבות כך תדעו שאם תרכשו את הנכס הזה תאלצו להתמודד עם סיוט מתמשך ויקר שיהפוך את חייכם ללא נעימים במיוחד. טיפולי תחזוקה מסוג זה הם לרוב יקרים למדי והצרה הגדולה היא שהבעיות הללו חוזרות על עצמן היות וזו "צרת רבים" שלתיקונה נדרשת מידה של שיתוף פעולה עם יתר השכנים העתידיים שלכם.
  3. בדקו את נסח הטאבו של הדירה
    אם הדירה נראית לכם והבעלים שלה נראה אמין ובאינסטינקט אתם לא צופים בעיה כלשהי איתו, זה הזמן להתקדם הלאה. עכשיו, נסו לבדוק אתנסח הטאבו של הדירה. זה עולה 15 שקלים וניתן להוציאו דרך אתר דואר ישראלובעוד מקומות. לא צריך להיות מומחה כדי לקרוא ןלהבין את המסמך הזה, אך דעו לכם כי זוהי תעודת הזהות של הנכס. נסו לאתר שם ליקויי בנייה, הערות אזהרה קיימות, עיקולים או שעבודים.
  4. קבלו ייעוץ מעורך דין שעוסק במקרקעין

עורך דין שעוסק במקרקעין בדרך כלל לא גובה תשלום עבור פגישת ייעוץ ראשונית, רוב עורכי הדין אפילו נחמדים מאוד ובאמת ישמחו לסייע לכם גם אם לא תשכרו אותם. גשו עם נסח הטאבו האמור אל משרד עורכי דין שאתם מכירים שאתם יודעים שיש לו הבנה במקרקעין, ספקו לו את המידע הדרוש אודות הדירה ובעליה ובקשו את דעתו. רצוי מאוד שלא לחתום על זכרון דברים או כל חוזה אחר לפני שקיבלתם ייעוץ מעו"ד שעוסק בנדל"ן.

שורה תחתונה

זה היה מאמר קצרצר אך חשוב מאין כמותו. זכרו, עסקת מקרקעין היא כל חייכם, היא שווה את כל הכסף שיש לכם וגם את זה שאין לכם. יש לנהוג בזהירות ובצורה מושכלת בכל צעד שקשור לעסקה.
אני מאחל לכם שתגיעו אל הנכס שלכם בטוחים ומאושרים!

 

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.