מהן האפשרויות המשפטיות של נפגעי רשלנות רפואית בניתוחי לב?

Share This Post

רשלנות רפואית אינה תחום חדש היום. כל מה שצריך כדי שתתקיים עילת תביעה זה מהלך שגוי אחד של הרופא המטפל, המנתח או הצוות הרפואי. ברוב המקרים, רשלנות רפואית בניתוחי לב מתרחשת בגלל רשלנות המנתח.

במהלך הניתוח, קיים סיכון גבוה לרשלנות מכיוון שהדיוק הכרחי ולעיתים ההליכים ארוכים. במצבים כאלה, רופא צריך להיות מיומן וזהיר ביותר. יחד עם זאת, ברגע שמתרחשת רשלנות רפואית, למטופל יש את הזכות על פי דין לתבוע את המנתח באמצעות שכירת עורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית. מאמר זה עוסק באפשרויות המשפטיות שיש לנפגעי רשלנות רפואית בניתוחי לב.

סוגי טעויות בניתוחי לב

קיימים סוגים שונים של טעויות שעלולות להתרחש במהלך ניתוח לב. רוב השגיאות מתרחשות באנגיופלסטיות של בלונים. אנגיופלסטיקה של בלון היא שיטה לתקן מספר בעיות לב כגון התקפי לב ומחלות עורקים.

מקרים נפוצים נוספים של רשלנות רפואית בניתוחי לב קשורים לכריתת לב. שגיאות בניתוחי לב עלולות לנבוע גם מאבחון שגוי של בעיית לב ובמהלך ניתוחים אחרים, כגון ניתוח מעקף עורקים כליליים. חלק מהבעיות הרפואיות שעלולות להתרחש כתוצאה ממקרי רשלנות רפואית בניתוחי לב הם:

  • בעיות כליה
  • נזק לעורקים הכליליים
  • קרישי דם עבים
  • התפתחות זיהומים
  • צריבת רקמות
  • נזק לכלי הדם
  • סיבוכים אחרים כמו שבץ והתקפי לב.

נקיטה בצעדים משפטיים לאחר רשלנות רפואית בניתוחי לב

אם ברצונכם לנקוט בהליכים משפטיים נגד הרופא או המנתח שביצע את ניתוח הלב, הצעד הראשון הוא לשכור שירותי עורך דין מומחה ברשלנות רפואית. עורך דין שיש לו ניסיון עשיר בתחום יבדוק היטב את המקרה שלכם, יבחן אות וימליץ על האפשרות המשפטית הטובה ביותר.

עורך דין מיומן ברשלנות רפואית יעביר אתכם גם דרך אנשי המקצוע שאליהם עליכם לפנות, צעדים ספציפיים שעליכם לטפל בהם, והם יתייחסו גם לכל הבעיות והחששות שיש לכם בנוגע לתביעה.

וזה לא הכול. חשוב להבין שמכיוון שרופא או צוות בית החולים גרמו לכם לחתום על טופס הסכמה מדעת, אין זה אומר שאתם לא יכולים לתבוע אותם. בטופס ההסכמה אין תנאים שאינם מאפשרים להגיש תביעה נגד הרופא.

מתי מתקיימת עילת רשלנות רפואית בניתוחי לב?

כדי שעורך הדין יקבע אם הרופא התנהל ברשלנות או לא, קיימים כללי יסוד ושיטות ספציפיות. לפני הגשת תביעה רשמית, התובע צריך להימצא רשאי להגיש אותה, על ידי הגשת מסמכים שונים כגון תצהיר ומסמכים רפואיים רלוונטיים.

יש להציג עדות של מומחים רפואיים באותו תחום של המנתח שביצע את הניתוח, שיעידו על האופן בו ההליך היה צריך להתבצע ויצביעו על המחדל של המנתח.

פסק דין סופי

במקרה שהמטופל או התובע נפטר, בני משפחתו הקרובים ביותר יכולים להגיש את התביעה. במקרה זה, הפיצויים מיועדים למשפחת המנוח ונקבעים בהתאם לאורך חייהם הכולל, מצבם הכלכלי ופיצויים בגין כאב וסבל רגשיים.

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.