מתי כדאי לפנות לעורך דין משפחה

Share This Post

כפיר לולו עורך דין גירושין

התא הגרעיני המלוכד שיצרנו או גדלנו בו הוא המשפחה שלנו אשר לה אין תחליף ותמיד תשמש לנו כמקום מפלט בטוח וחם. קרבת הדם הופכת בדרך כלל את היחסים בין בני המשפחה לקרובה ביותר אך לעיתים יש מחלוקות ועניינים בהם היינו רוצים לקבל סיוע מקצועי שיפתור אותן ובמידה רבה גם רצוי שהדבר ייעשה עם כמה שפחות נזק עתידי ביחסים המשפחתיים. עריכת צוואות, חלוקת רכוש, ירושה, גירושין, אלימות במשפחה ועוד, בכל העניינים האלו כדאי לפנות לעורך דין בענייני משפחה על מנת לקבל את הייעוץ והליווי הדרושים במקרים מורכבים כאלו.

 

עורך דין משפחה

תפקידו של עו"ד בענייני משפחה הוא לייעץ וללוות את בני המשפחה במקרים בהם נוצרים סכסוכים. מערכת המשפט בישראל חוקקה חוקים נרחבים כדי שלעורכי הדין תהיה היכולת לנהל את המחלוקות על פי חוקים אלו ולספק כלים להתמודדות בענייני משפחה כדי להסדיר את המצב בדרך הטובה וההוגנת ביותר. במקרים קיצוניים, סכסוכים אלה יכולים להגיע אל מאחורי דלתות בית המשפט וגם שם עורך דין משפחה יסייעה וילווה לכל אורך התהליך. עורך דין בענייני משפחה מנוסה מכיר את כל החוקים בנושא או לכל הפחות את רובו ובכך יכול לפתור את הבעיות המשפחתיות ולהשיג הרמוניה לטווח הארוך. בתקופה האחרונה אנו עדים ליותר ויותר מקרים בהם משפחות רבות סובלות מחוסר איזון, בעיקר בעקבות הסגרים והבידוד של מגפת הקורונה. סכסוכים שנדחו ונדחו שוב ושוב הפכו לריבים של ממש ופירקו המון תאים משפחתיים שייתכן וניתן היה לפתור את בעיותיהם טרם הפיכתו לריב שאין ממנו דרך חזרה אם רק היו פונים לייעוץ מעורך דין לענייני משפחה. במקרים מסוימים יש אפשרות להיוועץ באותו העורך דין לשני הצדדים אך בדרך כלל לכל צד עורך דין משפחה שמלווה אותו בתהליך באופן אישי.

 

עריכת צוואה

עריכה וייעוץ בכתיבת צוואה זו אחת מההתמחויות המרכזיות של עורכי דין בענייני משפחה. כדאי לפנות לעורך דין בענייני משפחה על מנת לכתוב או לערוך את הצוואה כיוון שיש מקרים בהם צוואות שלא לקחו בחשבון משתנים רבים בנוגע ליורשים עלו להם במיסים ואף ביצירת סכסוכים. למשל, אם זוג מעוניין להוריש את כל רכושו בעת פטירתו של אחד מבני הזוג או רק לאחר ששניהם נפטרים? האם פטירתו של בן זוג אחד משמעותה הורשת כל הרכוש לבן הזוג השני? חלוקה של יותר מנכס אחד ליורשים – חלוקה שווה של כל הנכסים למספר יורשים תהפוך אותם לבעלי אחוזים בכל אחד מהנכסים ואף אחד מהיורשים לא יחזיק באף אחד מהנכסים במלואו. האחרון, משמעותו שגם אם היורשים יחליטו לחלק את הירושה ביניהם לאחר מכן ויבצעו החלפת בעלויות בנכסים הם ישלמו על כך מס שבח בגובה אלפי שקלים. במקרים אחרים הדבר עלול להוביל לסכסוכים כבדים מאוד שעשויים לעלות ליורשים ביחסים שלהם בינם לבין עצמם.

 

גירושין

בני זוג לא תמיד מצליחים להסתדר יחד באותו תא משפחתי ועל כן נאלצים להיפרד ולהתגרש. תהליך הגירושין הוא תהליך קשה וכואב, במיוחד עבור הילדים. כדאי לפנות לעורך דין משפחה כדי להתמודד עם הסיטואציה המורכבת. עורך דין בענייני משפחה יסייע בחלוקת רכוש שווה בין בני הזוג, חלוקת משמורת על הילדים ועוד. כמובן גם בגלל שגירושין הם נושא רגיש במיוחד, חשוב לפנות אל כל עזרה מקצועית אפשרית כדי לקבל סיוע ואולי אף לפתור את הבעיה שמלכתחילה הובילה אל הפרידה. אם בני הזוג לא מסתדרים ועזרה חיצונית לא מסייעת להם הדבר הנכון הוא להתגרש כדי למנוע מתחים כואבים יותר בעתיד אחד מהשני. עורכי דין המתמחים בדיני גירושין הם לא רק מומחים אשר יודעים היטב את כל החוקים וכיצד להתנהל בתהליך, אלא הם גם מחויבים להיות רגישים ואמפתיים כדי שגם לאחר הגירושים הזוג יוכל להמשיך והתנהל אחד עם השני בצורה טובה בעיקר בכל הנוגע לילדים.

 

אלימות במשפחה

אלימות מכל סוג הינה מנוגדת לחוק ואסורה. אם בעבר היה מקובל לחשוב שאלימות במשפחה מצוייה יותר בחתך מסוים באוכלוסייה, הרי שהיום אנו מודעים לכך שזו בעיה שיכולה להתפרץ, לא עלינו, בכל שכבות האוכלוסייה. במקרים בהם מתרחשת אלימות במשפחה, מכל סוג שהוא, כדאי לפנות לעורך דין משפחה. כל אלימות יכולה להיחשב כאלימות, לא רק אלימות פיזית, גם אלימות מילולית הכוללת כינויי גנאי וקללות וגם אלימות כלכלית כמו החרמת כרטיסי אשראי או אי תשלום מזונות. על מקרי האלימות ניתן לקבל צו הגנה. כדי לקבל סיוע בפתרון משברים המובילים לאלימות במשפחה חשוב קודם כל לפנות למשטרה ולרשויות הרווחה כדי לדווח על כך. לאחר מכן יש לפנות לעורך דין בענייני משפחה להמשך טיפול והתייעצות בנושא. על פי החוק במדינת ישראל, אם אלימות במשפחה נחשפה בעקבות אשפוז חלילה של אחד מבני המשפחה בבית חולים בעקבות אלימות במשפחה, בית החולים מחויב לדווח על כך לרשויות לטיפול בנושא. גם אם ילדים מדווחים על כך ליועצת או הצוות החינוכי הפורמלי בבית הספר חובתו היא לדווח על כך לגורמים סוציאליים ובמקרים מסוימים גם למשטרה. 

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.