מתי צריך עורך דין תאונות עבודה?

Share This Post

לצערנו תאונות עבודה הן חלק בלתי נפרד מהעולם שלנו. אמנם כולנו מנסים ככל הניתן לשמור על עצמנו ונזהרים, השאלה היא מה עושים במצב שנקלעים לתאונת עבודה ומתי צריך לפנות לעורך דין תאונות עבודה.

 

איך נדע אם מדובר בתאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שקרתה בגלל העבודה או תוך כדי העבודה. יש שני סוגים עיקריים של תאונות עבודה:

  1. תאונות ברורות – נפילה מסולם, שבירה של היד או הרגל למשל, תאונה בה החלקנו וכדומה..
  2. תאונות פחות ברורות – התקף לב בעבודה, סוכרת בעבודה, סרטן שנוצר בעקבות חשיפה לכימיקלים בעבודה וכדומה… בתאונות אלה עלינו ליצור קשר ברור ולהוכיח שאכן מדובר בסיטואציה הקשורה בעבודה.

מה עלינו לעשות בתור צעד ראשון שנקלענו לתאונת עבודה?

היות ובכל תאונת עבודה עלינו להוכיח שאכן מדובר בתאונת עבודה, ההמלצה הראשונה של עורך דין תאונות עבודה היא לצלם. למשל,  אם מדובר בתאונת דרכים בגלל רכב אחר בדרך לעבודה, יש לצלם את התאונה, אם נפלתם בגלל בור במקום העבודה, יש לצלם את הבור… חשוב לקחת בחשבון שלפעמים אנחנו צריכים גם עדים. לכן, אם יש מישהו שראה את התאונה מאוד מומלץ ואף חשוב לקחת את הפרטים שלו כמו שם, טלפון כי בסופו של דבר עם התאונה לא תאושר על ידי ביטוח לאומי וחברות הביטוח, תצטרכו להגיע למשפט ואז עד או עדים שראו את התאונה יכולים מאוד לעזור.

 

מה בהמשך? את מי תובעים? איך קובעים את גובה הפיצוי?

שמדובר בתאונת עבודה אנחנו תובעים את ביטוח לאומי. במידה ומדובר בתאונת דרכים, אנחנו תובעים גם את ביטוח החובה של הרכב שבו היינו. אם זה קרה במהלך עבודה במפעל, עלינו לתבוע את המעביד שהוא בעצם זה שמבוטח. הכל תלוי במיקום התאונה ובנסיבות שלה. יש גם ביטוחים פרטיים כמו תאונות אישיות, ביטוח אובדן כושר עבודה, ביטוח פנסיוני…  הרי משנת 2008 חלה חובה על כל מעסיק במדינת ישראל לדאוג לביטוח פנסיוני חובה לכל עובד במסגרת פנסיה שהיא חובה. כלומר, יש מספר גורמים מהם אנחנו זכאים לקבל פיצויים. כל שקל שמגיע לנו אנחנו צריכים לדעת ממי לדרוש גם מבחינה חוקית וגם מבחינה מוסרית ולכן עורך דין המתמחה בתביעות נזיקין ותאונות עבודה יכול מאוד לעזור לנו בזה. הוא זה שמכיר את החוקים, הוא זה שיודע איך מתנהלים מכל גוף בנפרד, הוא זה שיעזור לכם עם כל המסמכים ולכן שווה להשקיע בפניה לעורך דין מקצועי.  תפקידו של עורך דין העוסק בענייני עבודה הוא לחקור את המקרה, לבדוק את המקרה בהקשר החוק, לשקף ולהסביר ללקוח את המצב ואילו אפשרויות עומדות בפניו. לאחר מכן יפנה עורך הדין את העובד לגורמים הרלוונטיים, יסייע לו במילוי הטפסים והגשת התביעות לביטוח לאומי ולחברות הביטוח השונות. במידה והתביעה תידחה ייצג עורך הדין את העובד בבית המשפט לענייני עבודה. למעשה, על פי סעיף 80 לחוק במדינת ישראל, יש מגוון מקרים הנחשבים לפגיעה בעבודה ויוכרו בתור תאונת עבודה.

 

דוגמאות למצבים של תאונות עבודה:

  • אישה החליקה במקום העבודה כתוצאה משלולית מים ושברה את הרגל שלה.
  • גבר נסע לעבודה ועבר תאונת דרכים.
  • עובד נפגע מחפץ שבו עשה שימוש במהלך העבודה.
  • שני עובדים רבו במקום העבודה שלהם ואחד מהם נפצע.

 

מידע שחשוב להכיר בנוגע לתאונות עבודה

  1. ביטוח תאונות עבודה הוא ביטוח שחל על כל העובדים במדינת ישראל, גם על עובדים זרים.
  2. עובדים שחוו פגיעה במקום העבודה שלהם יהיו זכאים לקבלת דמי פגיעה. התשלום ניתן דרך המוסד לביטוח לאומי עבור הימים שהעובד ניעדר מעבודה בעקבות המקרה ובגין הוצאות טיפול רפואיות.
  3. במידה ולעובד נקבעה נכות כתוצאה מהתאונה או הפגיעה הוא יקבל תשלום קצבת נכות חודשית או מענק נכות בהתאם לאחוז הנכות שנקבע לו.
  4. במקרה של תאונה במקום עבודה, המעסיק מחוייב לדווח על כך.

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.