תכנון חוקי לדמנציה ואלצהיימר: מה זה אומר?

Share This Post

לאנשים הסובלים מאלצהיימר, מחלת הדמנציה יש צרכים משפטיים וכלכליים ייחודיים, וכך גם למשפחותיהם. עלויות הטיפול באלצהיימר גבוהות במיוחד. בהתאם לרמת הטיפול הנדרשת, העלויות יכולות לנוע בין  25,000 ש"ח  ל -50,000 ש"ח לחודש! טווח העלויות תלוי אם הטיפול הניתן הוא בבית, במעון יום למבוגרים או בבית אבות. כפי שאפשר לדמיין, עלות זו עלולה להיות הרסנית למשפחה הממוצעת.

ניווט בין הדרישות הרגשיות והפיזיות של טיפול באלצהיימר ודמנציה הוא מאתגר מאוד. פנייה לעזרתו של עורך דין מנוסה בעל ידע יכולה לסייע בהקלת הנטל על משפחתכם ולדאוג לעתיד.

 

קיומה של צוואה כתובה

אם לאדם האהוב שלך אין צוואה, ואין סימנים של דמנציה, ייתכן שיהיה רעיון טוב לערוך צוואה לקראת תחילת הדמנציה העתידית. זה גם זמן טוב ליצור רשימת מלאי של כל הנכסים וההתחייבויות; איתור תעודות, חשבונות בנק, מסמכי מס ופוליסות ביטוח; ולקשור כל קצה חוזי ו/או כספי רופף אחר.

אם אין צוואה בנמצא והוא מפגין סימנים ברורים של דמנציה, מומלץ לשקול אפשרויות כגון אפוטרופסות. בית המשפט אינו רשאי להכיר בצוואה שנחתמה או בוצעה בזמן שהאדם סובל מדמנציה אך עיזבונו של הפרט יטופל על ידי המדינה בהיעדר צוואה.

אם הוא כבר כתב וחתם על צוואה, זכרו כי שינויים שבוצעו על ידי מישהו שנחשב כחסר נפש אינם ניתנים לתוקף (הדורשים פעולה של אפוטרופוס או מי שיש לו ייפוי כוח).

 

כושר לנהוג ברכב או לבצע משימות אחרות

בני משפחה מבוגרים של חולים נוטים לדאוג לעיתים קרובות לבטיחות הוריהם בעת נהיגה במכונית. מכיוון שהתקן המשפטי היחיד לשמירה על רישיון נהיגה ברוב המדינות הוא להשלים את הבקשה ולעבור את מבחן הראייה, מבוגרים המציגים סימני דמנציה בדרך כלל אינם מוגבלים מנהיגה ברמה הניהולית. המשמעות היא שהמשפחה בדרך כלל צריכה לקחת תפקיד פעיל יותר באכיפת החלטה להפסיק לנהוג.

 

היכן מתחילים כאשר יש צורך בתכנון אלצהיימר?

אנשים רבים אינם יודעים היכן להתחיל כאשר אדם אהוב מאובחן כחולה באלצהיימר או בדמנציה. אחרים מרגישים שמגבלות כלכליות כמו הכנסות או נכסים עלולות לפסול אותם לקבל את העזרה הדרושה להם. לא משנה כמה רחוק אתה או בן משפחה נמצאים במסע האלצהיימר ודמנציה.

אחד מכל שלושה אנשים מעל גיל 65 – ו -50% מאלה מעל גיל 85 – מאובחנים או יקבלו מחלת אלצהיימר. בעולם של היום, מעל 26.6 מיליון אנשים ברחבי העולם סובלים ממחלה איומה זו. כאשר אלצהיימר מכה, בני המשפחה נאלצים להתמודד עם שינויים בהתנהגות הפיזית והנפשית של יקירם.

 

מדוע התכנון חשוב במקרה של אלצהיימר?

שתכנון להגנה על נכסים והכנסות עשוי להישמע כפרקטיקה בסיסית ונפוצה, אנשים רבים אפילו אינם מודעים לכך שתכנון פיננסי אפשרי. התכנון כולל הגנה על הנכסים וההכנסות שלך, כמו גם מתן טיפול באיכות חיים. על ידי שילוב של תכנון עיזבון, אסטרטגיות הגנה על נכסים ותכנון עלויות רפואיות,  כך תוכלו להגן על עתידכם תוך כדי ווידוא שהאדם האהוב (או אתם) יקבלו את הטיפול המתאים הראוי לו.

תכנון אלצהיימר ודמנציה הוא פרקטיקה חיונית של דיני קשישים המהווים תחום משפט ייחודי. פרקטיקה זו דורשת ידע מרוכז בבעיות המיוחדות של משפחות שנאלצות להתמודד עם מחלות זקנה או מחלות קשות אחרות. כדי לסייע בהשגת מטרה זו, יש לדאוג להגן על נכסים בהקדם האפשרי. אם תגנו על כספכם כעת, תוכל לסייע בהגנה עליו לאורך כל תהליך התכנון ובסופו של דבר לשרוד את התקופה. הגנה על הנכסים כעת היא המפתח להבטחת טיפול איכותי לאהובך בהמשך הדרך.

לייעוץ משפטי ממוקד

השאירו פרטים ועורך דין ייצור קשר בהקדם האפשרי

More To Explore

בקשה למתן סעד זמני בבית הדין לעבודה

בתי הדין לעבודה נוהגים לתת סעדים זמנים במשורה ובמקרים חריגים בלבד. דיני העבודה במדינת ישראל, מאפשרים לעובדים לבקש סעדים זמניים הנוגעים לעצירת פיטוריהם. לכן, יש חשיבות רבה למועד הגשת הבקשה לסעדים זמניים. ככל שהבקשה תוגש בסמוך למועד הפיטורים, כך יגבר הסיכוי של הבקשה להתקבל.

דיני מקרקעין

עורך דין תעבורה עומרי שטרן

עורך דין תעבורה עומרי שטרן – תשמרו את רישיון הנהיגה אצלכם

כל נהג שנמצא מאחורי ההגה עלול לעבור על החוק במודע או שלא. בכל נסיעה מחדש יהיה עליכם לחדד את החושים ולהגיע מרוכזים ומפוקסים. עם זאת המציאות לא תמיד מתרחשת כמתוכנן, יכולות להיות הפתעות לא נעימות בהקשר הזה. אז מה תעשו כאשר שוטר עוצר אתכם או שתקבלו דוח עד לבית? התשובה היא קלה. פונים לעו"ד עומרי שטרן על מנת שתוכלו לדעת שיש לכם על מי לסמוך. עורך דין תעבורה עומרי שטרן מגיע עם ניסיון ומיומן במגוון רחב של תרחישים וסיטואציות בהקשר הזה.